VERLEDEN
Mijn loopbaan als editor begon uit louter nieuwsgierigheid. Het was 1996. Al jaren had ik als puber op mijn Amiga-computer animaties en muziek zitten knutselen, en zodoende was ik er achter gekomen dat ik bovenmatig geïnteresseerd was in het audiovisuele. De filmacademie zou het worden, maar wat zou ik daar dan doen? Met deze vraag ben ik eerst in een soort oriënterende stage bij Het Materiaal te Bussum terecht gekomen. Hier waren het Ot Louw en Hans Dunnewijk die mij introduceerden in de wereld van de filmmontage. Vrij letterlijk ook, want het waren de laatste dagen van de fysieke filmmontage; knippen en plakken van celluloid en perfo tape op de Steenbeck snijtafel. Hier was het ook, dat ik kennis leerde maken met de non-lineaire digitale montage. De eerste Avid Mediacomposers lieten een diepe indruk op mij achter. Dit smaakte naar meer. De stage werd vanzelf een vaste baan, en in de jaren die volgde leerde ik alles over filmmontage in de praktijk. Ik assisteerde bij vele drama-producties en het bleek dat de filmacademie niet meer op mijn carrière pad lag. Ik vervolgde mijn loopbaan bij de VPRO waar ik voornamelijk als editor van documentaires werd ingezet.